Rola firm od projektowania produktu

Nie zawsze firma, która produkuje nowe rzeczy, które dalej dostarczane są na rynek ma najlepsze rozwiązani. Projektanci odpowiedzialni na rynku za produkt zdecydowanie posiadają o wiele nowocześniejszą technologię i wiedzę o tym, jak ją zastosować, dlatego są tak chętnie wybierane przez liczne firmy. Jak działają firmy zajmujące się projektowaniem produktów?

Typowy dzień w agencji projektowania produktów jest naprawdę bardzo różny. Nie ma każdego takiego samego przypadku i faktycznie należy na to zwrócić szczególną uwagę podczas wybierania zawodu. Może zmieniać się w zależności od etapu procesu projektowania. Oto typowe etapy pracy, przez które przechodzą projektanci, aby stworzyć produkty nadające się do sprzedaży.

Badania to podstawa udanego projektowania

Projektowanie produktu najczęściej rozpoczyna się od faza badań, czyli przygotowania. W tym momencie agencja projektowania produktów zagłębia się w zrozumienie potencjalnych użytkowników swojego produktu. Przyjrzą się konkurencji, aby zobaczyć, czego brakuje w ich produktach. Im lepiej agencja projektowa rozumie odbiorców, tym lepiej może przeprowadzić dla nich odpowiedni projekt. Ta faza może trwać najdłużej, bo jest najważniejsza i faktycznie kluczowa na przyszłość. 

Drugim krokiem jest określenie celu projektowania danego produktu. W trakcie procesu badawczego agencja decyduje, jaki jest najważniejszy cel. Punkty, jakie trzeba rozważyć to szczególne problemy doświadczane przez użytkowników podobnych produktów. Niektóre marki rozwiązują problemy, uruchamiając nowe usługi czy produkty bez zastanowienia się, podczas gdy większość jednak korzysta z usług projektowania, co zapewnia przede wszystkim o wiele większy komfort. Zanim przejdzie się do projektowania, agencja powinna być w stanie określić konkretne wyzwania klientów, na które odpowie ten produkt.

W kroku trzecim realizowany jest projekt. Projektowanie to tak naprawdę jeden krok w pracy projektanta produktu. Po zidentyfikowaniu problemów, nadchodzi czas na zaprojektowanie produktu, który je rozwiąże. Ten proces jest twórczy i różne osoby lub agencje mogą tu stosować różne metody. Zazwyczaj projektanci przeprowadzają tu burzę mózgów, szkicują i tworzą makiety, aby wyobrazić sobie nowe, kompleksowe wrażenia z produktu.

Prototyp pojawia się zawsze w projektowaniu

Gdy agencja odpowiedzialna za projektowanie produktu obierz właściwy kierunek dla nowego produktu, zaczyna od zbudowania prototypu. To bardzo pomocne jeszcze przed uruchomieniem procesu produkcji, gdyż pomaga zrozumieć, czy produkt spełnia oczekiwania. Prototypy mogą być tak proste, jak szkic ilustrujący cechę produktu. Prototypy nowego produktu mogą być tak samo realistyczne jak produkt, który ma zostać finalnie wyprodukowany. Powinien pozwalać użytkownikom wchodzić w interakcje. 

Prototyp powinien być jak najintensywniej testowany z użytkownikami, którzy dopasowują się do grupy docelowej produktu. W testach agencja projektowa może dowiedzieć się o wszelkich wadach produktu lub ulepszeniach, które można wprowadzić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *